Program


OMMA
5

OMMA

Nagy József (Josef Nadj) új munkája során a magyar származású koreográfus egy nyolc táncosból álló csoportot állított össze, amelynek tagjai olyan helyekről származnak, mint például Mali, Szenegál, Burkina Faso, a kongói Brazzaville és a Kongói Demokratikus Köztársaság.  több

NAGY JÓZSEF (JOSEF NADJ): OMMA

táncjáték (HÍD - Vajdasági Alkotók Veszprémben)

Író: Nagy József (Josef Nadj)

Rendező: Nagy József (Josef Nadj)

 

Bemutató: 2021. 11. 21. (HÍD - Vajdasági Alkotók Veszprémben)

 

A Pannon Várszínház szervezésében 2021. november 19-21. között a 2022-es TÁNC Nemzetközi Kortárs Fesztiválra hangolódunk.

HÍD – Vajdasági Alkotók Veszprémben címmel három napos programmal készülünk.

Nagy József (Josef Nadj) új munkája során a magyar származású koreográfus egy nyolc táncosból álló csoportot állított össze, amelynek tagjai olyan helyekről származnak, mint például Mali, Szenegál, Burkina Faso, a kongói Brazzaville és a Kongói Demokratikus Köztársaság. A darabot is hasonlóan sok befolyás, mozgalom, kultúra és történet hatja át. Együtt egyetlen testet alkotnak, amelyet magyar nyelven feketének nevezünk. Egyetlen többes számú test, amelyen belül mindannyian saját nyelvet és identitást tárnak fel előttünk, körforgásban csoport és egyén között, amely végül arra az elkerülhetetlen konklúzióra juttat el bennünket, hogy az emberiség egységes egészet alkot.

Az OMMA ereje a csoport aktivitásában és a darab őszinteségében rejlik, amelyet együtt hoznak létre. Josef Nadj számára fontos volt, hogy a testekre és a mozgásra fókuszáljon és csak a lényeget őrizze meg. Az egyszerűség elve egyaránt vonatkozik a szándékosan üresen hagyott színpadra és a hangtechnikára is: lélegzés, hangfoszlányok, csendek és mámorító jazzritmusok világa ez. A színpadon a testek, a fény és a hang éppen elegendőek, nincs semmi csel.

Az OMMA kétségkívül a tánc gyökereihez nyúl vissza, lényegi eleme a mozgás, horizontja pedig maga az univerzum. Más szavakkal, az OMMA egy koreografált eredetkutatás, amelynek célja, hogy Josef Nadj következő hipotézisét demonstrálja: a tánc az emberiséggel egy időben született meg. Ha pedig így van, vajon a tánc eredetéhez való visszatalálás nem egyenlő-e azzal, hogy az univerzum eredetéhez találunk vissza? A koreográfus ezt az elvet követve formálta át a táncosai által felkínált nyersanyagot, hogy olyan táncot alkosson belőle és az előadók testéből, amelyen mindnyájan osztozunk, többes számban, határozottan univerzálisan.

Ezáltal az OMMA ógörög jelentése is új értelmet nyer: egyrészt „szem”, másrészt „látvány”. Ez invitál minket arra, hogy nyitva tartsuk az érzékeinket és jobban befogadhassuk ezt az emberiség eredetének címzett táncot.

(Marylѐne Malbert)

Előadók: Djino Alolo Sabin, Timothé Ballo, Abdel Kader Diop, Aipeur Foundou, Bi Jean Ronsard Irié, Jean-Paul Mehansio, Marius Sawadogo, Boukson Séré

Koreográfus és jelmeztervező: Nagy József (Josef Nadj)

Művészeti munkatárs: Ivan Fatjo

Világítás: Rémi Nicolas

Zene: Tatsu Aoki & Malachi Favors Maghostut, Peter Brötzmann & Han Bennink,

Eureka Brass Band, Jigsaw, Lucas Niggli, Peter Vogel

Műszaki vezető: Sylvain Blocquaux

Hangmérnök: Shoї

Forgalmazza: Bureau Platô – Séverine Péan & Emilia Petrakis

Ajánló


Galt MacDermot – James Rado – Gerome Ragni: HAIR - musical -

Ez a derűs álomjáték lehetőséget ad a képzettársításra, a világirodalmi analógiák felidézésére.

Ez, az immár klasszikussá vált zenés játék ugyancsak az ifjúság identitásának kérdésével foglalkozik. A műfaji meghatározás pontos, hiszen mesés elemek,…